Salla: Olen kirjoittanut tähän nykymuotoiseen, wordpress-pohjaiseen Grafomania-blogiin 122 postausta. Tämä postaus on 123. Yksi-kaksi-kolme. Se on hyvä lukujono, lähtölaskenta, aloitus jollekin uudelle. Koska Grafomania aloitti toimintansa vuonna 2005 ja olen ollut mukana alusta saakka, tänä vuonna minulle tuli täyteen yhdeksän vuotta blogin parissa. Se on pitkä aika, ja siinä ajassa ehtii kirjoittaa monta postausta tärkeiksi kokemistaan aiheista (muutamista jopa useampaan kertaan, sillä jotkut asioista eivät vain vuosien kuluessa muutu tai vanhene).

Siri: Ehdin olla Grafomaniassa vain muutaman, mutta äärimmäisen tärkeän vuoden. Näiden vuosien aikana minusta tuli vapaa kirjailija. Grafon tuki monessa tärkeässä saumassa on ollut korvaamaton. Olen saanut pompotella täällä ideoita, jakaa ujoja haaveita ja tehdä kirjallisuuspolitiikkaa. Olen kokenut tämän kirjallisen areenan ja keskustelun hyvin keskeisenä omalla kirjoittajuudelleni. Grafomania on oikea yhteisö. Oma elämäni on muuttunut niiden ystävyyksien myötä, joita olen kirjoittajista saanut.

Salla: Olen aina ajatellut, että olen mukana Grafomaniassa niin kauan, kun se tuntuu minusta mielekkäältä. Kanssakirjoittajat ovat vaihtuneet moneen kertaan (vain Terhi on ollut alkuperäisestä joukosta mukana), on ollut hiljaisempia jaksoja ja vilkkaampia jaksoja, äärimmäisen tärkeitä keskusteluja, kollegiaalista tukea ja jakamista. Koskaan blogiin kirjoittaminen ei ole tuntunut pakolta tai rasitteelta. Tänä vuonna olen kuitenkin huomannut, että olen etääntynyt blogista. On tuntunut siltä, että olen jo kirjoittanut kaikesta siitä, mistä olen halunnut Grafomaniassa kirjoittaa. Silloin on oikea hetki luopua ja antaa tilaa uusille äänille ja ajatuksille.

Siri: Oma kirjoittajanääneni täällä hiljentyi, kun työtahti kiristyi. Olen aloittanut kymmeniä postauksia ja jättänyt kirjoittamatta. Jätän areenan vilkkaammille kirjoittajille ja siirryn mielelläni kommentoimaan. Kiitän hienoista keskusteluista.

Salla: Lisäksi olemme Sirin kanssa käynnistämässä uuden blogiprojektin, joka tulee viemään sen ajan ja energian, joka meillä on bloggaukseen kohdistaa. Kyseessä on nuorten- ja nuorten aikuisten kirjallisuuteen ja sen eri ilmiöihin keskittyvä blogi. Pysykää kuulolla.

Siri: Salla sen sanoikin jo. 🙂 Metkut jatkuvat. Infoamme, kun sivu on pystyssä. Tulkaa kommentoimaan.

Salla: Grafomania tulee aina pysymään minulle blogina, jota seuraan tiiviisti ja jonka keskusteluihin tulen varmasti myös osallistumaan aktiivisesti. Odotan jo malttamattomana kaikkia uusia postauksia!

Salla & Siri

